Sinds 1 januari 2021 geldt een nieuwe regeling voor genezen kankerpatiënten die een overlijdensrisicoverzekering of een uitvaartverzekering willen afsluiten. Zij hebben recht op een schone lei. Goed nieuws! Houd er wel rekening mee dat, hoewel elke verzekeraar verplicht is om aan de regeling mee te doen, de voorwaarden per verzekeraar van elkaar verschillen.

Voor ex-kankerpatiënten was het tot voor kort niet eenvoudig om een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten. Als het wel lukte, werd vaak een hogere premie gevraagd. Ex-patiënten werden zo behoorlijk beperkt in de mogelijkheden hun leven weer op te bouwen.

donderdag, 11 februari 2021 15:22

Cybercrime voorkomen

10 tips om te voorkomen dat je slachtoffer wordt van internetcriminelen

Om cybercrime te voorkomen moet de digitale veiligheid sterk verbeterd worden. Wat kun jij doen om de kans op deze vorm van criminaliteit te minimaliseren? Hierbij geven wij je enkele tips:

  1. Zorg voor goede antivirus software
    Door middel van goede antivirus software identificeer je op tijd een virus en kun je erger voorkomen.
  2. Installeer regelmatig software-updates
    Is er een software-update beschikbaar? Installeer deze dan direct. Door gaten in de oude software is het voor internetcriminelen soms makkelijk toe te slaan.
  3. Gebruik sterke wachtwoorden
    Kies voor sterke wachtwoorden: dit maakt het voor criminelen een stuk moeilijker om in te breken. Sterke wachtwoorden bestaan uit letters, hoofdletters, cijfers en leestekens. Gebruik daarnaast niet voor iedere website hetzelfde wachtwoord, maar varieer hierin. Indien internetcriminelen je wachtwoord achterhalen, krijgen ze hierdoor niet direct toegang tot al je accounts.
  4. Open geen berichten en bestanden van verdachte afzenders
    Controleer altijd de afzender van de e-mail die je opent. Is dit een onbekend e-mailadres? Ziet de afzender er verdacht uit? Open de e-mail dan niet.
  5. Klik niet zomaar op vreemde links
    Virussen worden vaak verspreid door middel van links. Ontvang jij ongewenste e-mail met een link daarin? Open de link dan niet en verwijder de e-mail. Open nooit ongevraagde bijlages.
  6. Controleer altijd de URL en het certificaat
    Een slotje voor de URL toont aan of het een SSL beveiligde website is. Dan weet je zeker dat je een veilige website bezoekt.
  7. Maak een back-up

Drie extra tips voor bedrijven en organisaties

maandag, 01 februari 2021 08:23

Extra belastingvrij schenken in 2021

In het jaar 2021 kun je extra schenken aan je kinderen én aan andere mensen in je omgeving. De schenkingsvrijstelling is dit jaar tijdelijk met duizend euro verhoogd. Die verhoging is bedoeld om mensen die het nodig hebben een extra steuntje in de rug te kunnen geven.

woensdag, 20 januari 2021 08:00

Ga met zonnepanelen niet over één nacht ijs!

Zonnepanelen op je bedrijfspand kan een goed idee zijn. Maar laat ze niet plaatsen voordat je hebt overlegd over de verzekering. Er worden bepaalde eisen gesteld aan installatie en preventie. Heb je al zonnepanelen? Ook dan is het verstandig om te controleren of je aan alle eisen voldoet!

Vanaf 1 juli 2022 is het verplicht om in iedere woning in Nederland rookmelders op te hangen.
woensdag, 16 december 2020 12:19

8 nieuwe wetten in 2021 voor MKB

  1. Baan gerelateerde Investeringskorting (BIK)

Om werkgevers te helpen toch te investeren in (en na) coronatijd is er vanaf 2021 de Baan gerelateerde Investeringskorting (BIK).

Als je een investering doet, zoals de aankoop van een nieuwe machine, zonnepanelen of een elektrische bestelauto, krijg je korting die je kunt verrekenen met je loonheffingen.

Korting op je investering

De korting is:

  • 3 procent bij investeringen tot 5 miljoen euro per kalenderjaar.
  • 2,44 procent bij investeringen boven 5 miljoen euro per kalenderjaar.

Het moet gaan om minimaal 1.500 euro per bedrijfsmiddel en 20.000 euro per aanvraag. De investeringskorting geldt alleen voor nieuwe investeringen in bedrijfsmiddelen waarvan de investeringsverplichting is aangegaan op of na 1 oktober 2020. 

Je moet de investeringen tussen 1 januari 2021 en 31 december 2022 helemaal hebben betaald en binnen 6 maanden na betaling ook gebruiken.

 Het kan u niet ontgaan zijn. De nieuwe maatregelen ingaande die genomen zijn om een snelle verspreiding van het Corona-virus (Covid-19) tegen te gaan, zijn behoorlijk ingrijpend.

Timmermans Verzekeringen BV is nog "gewoon" geopend en samen met onze medewerkers blijven wij u van dienst.

Belangrijke zaken daarbij zijn het regelmatig handenwassen door de aanwezige medewerkers, het hanteren van 1,5 meter afstand tussen de klanten/bezoekers en de mondkapjesverplichting voor bezoekers.

 

Wat merkt u daar als klant van?

Hebt u gezondheidsklachten?

Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact op via 0162-427528. Dan zal in overleg met u gekeken worden naar de mogelijkheden die er zijn. Ook als u twijfelt verzoek ik u contact op te nemen. Soms is het ook mogelijk om telefonisch of via een video-gesprek contact te hebben.

Bent u onlangs in een gebied geweest waar code oranje of rood voor geldt?

Neem dan contact op met mijn kantoor en verplaats uw afspraak als uw afspraak binnen een periode van 11 dagen na terugkomst uit een dergelijk gebied valt.

 

Wie is waar welkom?

Alleen als u vooraf een afspraak hebt gemaakt bent u welkom op ons kantoor.

 

  • Bent u zelf slecht ter been en/of hebt u iemand die u komt brengen? Beperk dat dan ook tot maximaal één persoon die met u meekomt. Let wel: diegene mag niet aanwezig zijn bij het gesprek met onze medewerker(s)
  • Derhalve verzoeken wij ook iedereen om niet naar ons kantoor te komen als het niet echt nodig is.
  • Leveranciers kunnen, tenzij er vooraf andere afspraken zijn gemaakt, hun bestelling plaatsen in de entreehal op de begane grond.
  • Onaangekondigd/spontaan bezoek kan zich in de entreehal melden via de deurbel. Op dat moment zal gekeken worden of u toegelaten kan worden tot ons kantoor of dat er een afspraak gemaakt moet worden. ( thans 1 spreekkamer beschikbaar om de richtlijn van het RIVM te volgen voor u en onze medewerkers )

 

Aanmelden bij toegangsdeur

De toegangsdeur in de hal is gesloten. U kunt zich melden via de deurbel. Als u een afspraak hebt, zal de deur op afstand geopend worden.

Bij het melden bij onze balie blijft u op gepaste afstand van onze medewerkers.

Om te voorkomen dat de medewerkers op een kortere afstand dan 1,5 meter van u moeten komen, kunnen wij u op dit moment geen koffie of thee aanbieden als u op bezoek komt.

 

Handen schudden, afstand houden en mondkapje verplicht

  •  Aan bezoekers van het kantoor zal geen hand gegeven worden. Ook wordt verzocht om 1,5 meter afstand te houden.
  • In de wachtruimte en bij de receptie stellen wij het gebruik van een mondkapje verplicht. Het mondkapje neemt u na afloop van uw bezoek mee.
  • Ook zullen de stoelen aan de tafel in de spreekkamer verder uit elkaar staan. Het verzoek is om de ruimte tussen de stoelen te respecteren.
  • Om ervoor te zorgen dat medewerkers ook zo veel mogelijk afstand kunnen houden, zal er geen koffie of thee aangeboden worden.
  • Dat gebeurt niet om onbeschoft te zijn, maar uit bescherming van de andere, soms oudere of zwakkere, klanten.

 

Bereikbaarheid

Een deel van de medewerkers werkt wellicht (meer) thuis dan voorheen. De thuiswerkende medewerkers hebben alle faciliteiten tot hun beschikking en zijn in beginsel ook telefonisch bereikbaar. Het kan echter zijn dat de medewerker die u wilt spreken niet op kantoor aanwezig is en telefonisch niet bereikbaar is. Uiteraard zal dan een bericht achtergelaten worden en zal contact met u gezocht worden.

 

Contante betaling

Contante betalingen worden op dit moment niet aangenomen. Een betaling kan óf vooraf per bankoverschrijving.

 

Laatste stand van zaken

Op dit deel van de website zal de laatste stand van zaken worden geplaatst. Ik raad u aan om deze site in de gaten te houden. Ook via de social media kanalen zullen wijzigen worden gecommuniceerd.

Wij hopen op uw begrip voor het eventuele ongemak en u snel weer met open deuren en koffie of thee te kunnen ontvangen.

 

 

 

    

woensdag, 02 september 2020 11:23

NOW 3.0 Veranderingen per 01 oktober 2020

NOW 3.0

Ook na 1 oktober 2020 kunnen getroffen werkgevers gebruikmaken van de steun van de overheid: NOW 3.0.

Tot 1 juli 2021 kunt u compensatie krijgen zodat u het loon van uw werknemers kunt doorbetalen.

De maximale vergoeding van de loonsom blijft negentig procent, maar daarvan gaat tien procentpunt naar scholing.

  • In het eerste tijdvak geldt de regeling voor alle werkgevers met een (verwacht) omzetverlies van ten minste 20%, als zij verder ook aan de voorwaarden voldoen.
  • Vanaf het tweede tijdvak, vanaf januari 2021, wordt dit verhoogd naar 30%.
  • De steun over 9 maanden kent een geleidelijke afbouw van vergoedingspercentages: van 80%, naar 70%, naar 60%. 
  • Tegenover de afbouw van de vergoeding, bestaat de mogelijkheid om de loonsom geleidelijk te laten dalen met 10%, 15% en 20% zonder dat dit ten koste gaat van de subsidie.
  • De korting die in de NOW 2.0 wordt toegepast op het moment dat er sprake is van bedrijfseconomisch ontslag wordt losgelaten.
  • Het maximaal te vergoeden loon per werknemer zal in het derde tijdvak (april, mei, juni 2021) worden verlaagd naar maximaal 1x het dagloon.

Noodfonds NOW en Werktijdverkorting, wat is het verschil?

Voor de coronacrisis kon u een beroep doen op werktijdverkorting. U kon dan compensatie krijgen voor de uren die uw werknemers niet konden werken door een uitzonderlijke situatie.

Door de enorme vraag naar Werktijdverkorting werd deze vervangen door het noodfonds NOW, dat meer is toegespitst op de gevolgen van het coronavirus. Het noodfonds NOW is een tijdelijke voorziening.

Een aanrijding is vervelend, maar helemaal wanneer er geharrewar ontstaat over de precieze toedracht. Soms wordt zo’n zaak tot aan het Gerechtshof uitgevochten. Het is belangrijk om ondanks de ‘schrik’ van de aanrijding altijd heel goed de situatie en omstandigheden in kaart te brengen.

In een recente rechtszaak ging het om een aanrijding tussen een Mercedes bestelbus met aanhanger en een Suzuki personenauto. De Suzuki stond geparkeerd in een diagonaal parkeervak aan de linkerzijde van de rijbaan. In de straat geldt eenrichtingsverkeer. De Mercedes met aanhanger reed in de verboden rijrichting. De Suzuki wilde uit parkeren. De voorzijde van de aanhanger kwam in botsing met de rechter achterzijde van de Suzuki.

Wisselende verklaringen

De bestuurder van de Suzuki heeft wisselende verklaringen afgelegd. Ze heeft gesteld dat zij achteruit wilde gaan rijden, maar nog stilstond in het parkeervak, maar later heeft ze ook verklaard dat ze al reed. Volgens haar heeft de aanhanger haar auto geraakt omdat deze is gaan slingeren doordat de Mercedes te hard over een verkeersdrempel reed. De bestuurder van de Mercedes ziet het anders: de oorzaak van de botsing is dat de Suzuki achteruit uit het parkeervak reed, zonder voorrang te verlenen.

Voorrangsregel

De zaak komt voor de rechtbank. Volgens de rechtbank heeft de Suzuki-bestuurder onvoldoende bewezen dat zij nog stilstond in het parkeervak toen de botsing plaatsvond. De rechtbank gaat dan uit van de bekende voorrangsregel: “Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals (…) achteruitrijden (…) moeten het overige verkeer voor laten gaan.” Dat is een absolute regel, zegt de rechtbank en het maakt dan voor de schuldvraag niet uit dat de Mercedes tegen de toegestane rijrichting in reed.

Rapport experts

De Suzuki-bestuurder laat het er niet bij zitten en gaat in hoger beroep. Daar krijgt ze deels gelijk. Ook het Hof concludeert dat de vrouw al reed, rapporten van diverse ingeschakelde experts wijzen daarop. Zij moest dus voorrang verlenen. Maar het Hof vindt wel dat de Mercedesbestuurder ook iets te verwijten valt: door tegen het verkeer in te rijden heeft hij de kans op een ongeval verhoogd. Het Hof vindt daarom dat de helft van de schade van de Suzukibestuurder moet worden vergoed.

Let bij een aanrijding op de volgende zaken:

  • Maak een situatieschetsje.

  • Noteer gegevens van omstanders (naam, telefoonnummer en eventueel kenteken).

  • Neem foto’s van de schade en de situatie als geheel, maar bijvoorbeeld ook van slipsporen, eventueel glas of brokstukken.

  • Erken geen aansprakelijkheid, ga niet in discussie over de schuldvraag.

  • Stem er niet mee in om de schade onderling meteen te regelen.

  • Vul samen met de andere partij een Europees schadeformulier dan wel schade-app in. Onderteken dit alleen wanneer je het eens bent met wat er is ingevuld.

  • Meld de schade bij onze eigen schadeafdeling Henriette, Joost en Manon begeleiden de verdere afhandeling van de schade voor u

  • Schakel bij ernstiger schades de politie in.

Brandschade voorkomen

Voorkomen is beter dan genezen

 

De risico’s op en mogelijke gevolgen van brandschade zijn voor alle ondernemers verschillend. Zo heeft de vuurwerkspecialist een ander risicoprofiel dan de leverancier van mineraalwater. Type werkzaamheden en locatie hebben dan ook grote invloed op de eisen die de verzekeraar aan uw onderneming stelt.

Brandschade voorkomen doe je in de eerste plaats door de checks te doen die bij uw bedrijfsverzekeringen horen.

Check, check, double check

In de polisvoorwaarden en clausules staat vermeld hoe vaak u een controle moet uitvoeren op brandblussers, alarminstallatie en elektrische installatie. Controleert u niet volgens deze voorwaarden, dan bent u in geval van schade niet verzekerd. Hetzelfde kan gelden voor bijvoorbeeld de opslag en afvoer van afval, dat te dicht bij de gevel van uw bedrijfspand staat.

Hoewel niet uitputtend en niet op elk bedrijf van toepassing, is er een aantal checks ter voorkoming van brand en brandschade.

  1. Check de alarminstallaties en hoe vaak u een controle moet uitvoeren van de verzekeraar 
  2. Check de geldigheid van het certificaat van uw alarminstallatie
  3. Check de brandblussers en hoe vaak u een controle moet uitvoeren van de verzekeraar 
  4. Laat de kwaliteit van de elektrische installatie checken door een erkend installateur (let daarbij op de gestelde norm)
  5. Check de opslag en afvoer van afval (hoeveel meter van de gevel dient brandbaar afval minimaal opgeslagen te worden?)
  6. Ruim spullen op, gebruik metalen afvalcontainers, voorkom brandstichting, voorkom ophopingen van kabels en stekkerdozen, gebruik vlamdovende afvalbakken en asbakken in rookruimtes… Check?
  7. Check… iedere dag!

Daarbij is het van belang dat....

  1. U bent alleen verzekerd voor de bedrijfsactiviteiten die op de polis staan, voor activiteiten die niet onder de bedrijfsomschrijving vallen ben je niet verzekerd. 
  2. Denk er ook aan dat al uw bedrijven op uw polissen vermeld staan. 
Pagina 5 van 7
Timmermans Verzekeringen Logo

    • Adres

      Mathildastraat 48
      4901 HC Oosterhout
      Nederland

      0162-427528
      Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

      Ma – Vr: 08:30 – 17:00

      Social Media